دو نقطه، دو
جایی برای دویدن
۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه
Dubai Marathon 2010

فردا، جمعه بیست و دوم ژانویه، مسابقه ماراتن دوبی برگزار می شود و در کنار آن دو مسابقه کوچکتردر مسیرهای 10 کیلومتر و 3 کیلومتر نیز برگزار خواهد شد.


دو سال پیش همین موقع ها بود که بعد از حدود 6 ماه دویدن، با هیجان بسیار در 10 کیلومتر آن سال دویدم. هر چند که در همان مسابقه، بنیان چند آسیب دیدگی در پاهایم به وجود آمد که چند هفته بعد از مسابقه خود را نشان دادند، ولی لذت دویدن در چنین اتمسفری هنوز فراموش نشده است. داستان آن بچه آهو که از حیاط کاخ شیخ دوبی به جمع دوندگان پیوست هم، همچنان شنیدنی و قابل تأمل است.

آن زمان قصد کرده بودم که در سال 2009 در ماراتن دوبی شرکت کنم که به دلیل دو نوبت آسیب دیدگی و ندویدن طولانی در سال گذشته به آن نرسیدم.

از سال گذشته، که حتی شماره مسابقه ده کیلومتر را دریافت کردم ولی به دلیل درد زانو نتوانستم در آن بدوم، نوع نگاهم به دویدن تغییر کرد. از آن به بعد، اصل برایم فقط خود دویدن و لذت آن شد نه هیچ هدف دیگری. هر یک بار دویدن در تمرینات، برایم یک مسابقه است با خودم.

دیگر شرکت کردن در یک مسابقه جمعی، هدف نیست، بهانه است.

در تابستان امسال پس از وقفه ای سه ماهه از آسیب دیدگی، خیلی آرام و درونی و بدون هیچ فشاری، دوباره دویدن را شروع کردم و بدون وقفه تا امروز ادامه اش دادم، تا رسید به اینجا که قرار است فردا دوباره بعد از دوسال، در 10 کیلومتر دوبی بدوم.

از آنجا که قرارم با خودم این است که فقط از انرژی جمعی ای که فردا قرار است حدود هفت هزار نفر همزمان باهم آزاد کنند، لذت ببرم، هیچ برنامه خاصی برای سرعت دویدن تعیین نکرده ام، فقط می دوم تا ببنینم بدنم چه می خواهد و چه به من خواهد داد. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که مسیر مسابقه را به سلامتی و لذت به پایان ببرم. اگر احساس کنم با نفر آخر شدن، این شرایط به وجود می آید، نفر آخر خواهم شد.

البته با توجه به شرایطی که الان دارم، اگر اتقاق خاصی در طول مسیر نیافتد، باید در زمانی بین یک ساعت تا یک ساعت و پنج دقیقه مسیر ده کیلومتر را بدوم. دو سال پیش هم در همین زمان دویدم. اگر کمتر از این شد یعنی آدرنالینی که حین مسابقه در بدن ترشح می شود کمی زیادی کار کرده، اگر بیشتر شد یعنی بدنم بهم گفته که آرام تر بدوم تا آسوده تر باشد.


مسابقه امسال از جلوی هتل" وست این" انتهای خیابان جمیرا، آغاز خواهد شد.

دوندگان ماراتن ساعت شش و نیم صبح، از جلوی هتل دویدن را آغاز می کنند و مسیر صاف و کنار ساحلی خیابان جمیرا را به سمت پرچم می دوند و تقریباً پس از طی کردن تمام طول خیابان جمیرا، از جلوی پرچم، دور می زنند و همان خیابان را بر می گردند و جلوی مدیا سیتی مسیر چهل و دو کیلومتری را به پایان می برند.

دوندگان ده کیلومتر ساعت شش و چهل و پنج دقیقه از جلوی هتل همان مسیر را آغاز می کنند و کمی قبل از رسیدن به مدینت جمیرا دور می زنند و جلوی مدیا سیتی مسیر ده کیلومتری را به پایان می برند.


هفته آینده در همینجا از جزئیات مسابقه خواهم نوشت.

برچسب‌ها: , , , ,